Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Faktory společenského tance působící na rozvoj partnerských vztahů
Vanek, Marián ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Vitošková, Veronika (oponent)
NÁZEV: Faktory společenského tance působící na rozvoj partnerských vztahů AUTOR: Marián Vanek KATEDRA: Psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PhDr. Vladimír Chrz, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá účinnými faktory společenského tance, které mají vliv na rozvoj partnerských vztahů. Zároveň je diskuzí o možné využitelnosti platformy společenského tance v párové terapii a poradenství. K určení účinných faktorů byly využity znalosti a zkušenosti profesionálních tanečních učitelů, s nimiž byly provedeny rozhovory metodou nestrukturovaného interview. Ke zvýšení kontroly validity a ilustraci tématu byl zároveň pořízen rozhovor s jedním manželským párem, který se společenskému tanci věnuje, a zúčastněné pozorování jejich tanečních lekcí. Teoretickým rámcem výzkumu je participativní paradigma a principy kvalitativního přístupu v psychologii. Rozhovory byly analyzovány metodou trojího kódování, čímž vznikly dva modely. První model znázorňuje 7 faktorů společenského tance působící na rozvoj partnerských vztahů, jedná se o mediaci tanečního učitele, trénink komunikace, nácvik řešení problémů, tělesnou rezonanci, společnou činnost, estetičnost a neutrální prostředí. Druhý model vychází z Vygotského pojetí mediované akce a ukazuje podobnosti a rozdíly v klíčových aspektech činnosti u párového poradenství a...
Úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku věnujících se společenskému tanci
Jinochová, Tereza ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku věnujících se společenskému tanci. Úroveň pohybových schopností jsem testovala pomocí testové baterie Unifittest (6 - 60). Úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku, které se věnují společenskému tanci, jsem porovnávala s úrovní pohybových schopností dětí mladšího školního věku, které se věnují sportu pouze v rámci školní tělesné výchovy. Testováním jsem zjišťovala změnu úrovně pohybových schopností dětí mladšího školního věku věnujících se společenskému tanci a dětí mladšího školního věku, které se věnují sportu pouze v rámci školní tělesné výchovy. V této práci dále zjišťuji druh a četnost dalších sportovních aktivit, kterým se děti ve svém volném čase pravidelně věnují. Empiricky zaměřená část dokládá, že děti mladšího školního věku, které navštěvují kroužek společenského tance, dosáhly většího zlepšení kondičních i koordinačních pohybových schopností. Největšího zlepšení dosáhly děti v testu flexibility. Na základě dotazníkového šetření jsem zjistila, že se děti mladšího školního věku, které nenavštěvují kroužek společenského tance, věnují ve svém volném čase nejčastěji fotbalu. KLÍČOVÁ SLOVA mladší školní věk, pohybové schopnosti, společenský tanec, tělesná výchova, Unifittest (6 - 60)
Současný a společenský tanec: odlišná taneční prostředí pohledem tanečníka a diváka
Slavíková, Petra ; Stavělová, Daniela (vedoucí práce) ; Halbich, Marek (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku neverbální komunikace prostřednictvím tance z perspektivy taneční antropologie. Jejím cílem je zanalyzovat taneční prostředí současného a společenského tance z pohledu tanečníků a diváků. Snahou je vytyčit rozdíly ve způsobu komunikace mezi těmito druhy tance prostřednictvím tanečních performancí a sledovat, jak tanec funguje jako prostředek "řeči", na jaké úrovni komunikace probíhá a jaké významy a sdělení v tanečním projevu nachází publikum. Na fenomén tance v jeho přirozeném prostředí je nahlíženo sémioticky jako na řeč v určitém kontextu. Metoda terénního výzkumu těchto prostředí tance se opírá o zúčastněné pozorování a polostrukturované rozhovory s tanečníky i diváky. Konkrétně je výzkum prováděn ve studiu Nová scéna - Lidé v pohybu v Praze, kde se vyučuje současný tanec, a v tanečním klubu Akcent Dobruška zaměřeném na společenský tanec. Klíčová slova: Antropologie tance, neverbální komunikace, současný tanec, společenský tanec, sémiotika, performance, publikum, význam.
Společenský tanec jako forma využití volného času
Ježková, Martina ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Leontovyčová, Jana (oponent)
Anotace: Téma mé diplomové práce "Společenský tanec jako forma využití volného času" si klade za cíl odhalit široké veřejnosti tanec očima profesionálních tanečníků. Ukázat a doporučit společenský tanec, jako jednu z velmi dobrých možností, jak smysluplně využít svůj volný čas. Cílem práce je zjistit, jak žáci a studenti do 20 let tráví svůj volný čas a jak vnímají tanec, jako zájmovou aktivitu. Tato práce je rozdělena do dvou celků: teoretické a empirické části. V teoretické části pracuji s pojmem volného času. Jak si tento pojem můžeme vyložit, co znamená a jak je důležité smysluplné využití volného času. Dále se podrobně zabývám dějinami tance, na kterých se ukazuje, proč lidé začali tančit, jak dlouho se již tančí a co tanec lidem přináší. Teoretická část dále obsahuje informace o tanečním sportu, institucích poskytujících taneční průpravu, sportovní výživě a také o tom, že tanec může pomáhat a léčit. Empirická část je věnována dotazníkům, zjišťujícím to, jak děti tráví svůj volný čas v závislosti na tanečních aktivitách a řízeným rozhovorům s profesionálními tanečníky, kteří nás nechají nahlédnout do svého tanečního světa. Tito tanečníci nám odpoví na otázky: proč se stal tanec jejich životním stylem; jaké s sebou nese pozitiva a negativa; co je na tanci tak krásného a osvobozujícího a třeba také to,...
Společenský tanec v českém prostředí 2. poloviny 19. století
Šámalová, Tereza ; Štěpánová, Irena (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se věnuje společenskému tanci v pražské měšťanské společnosti v 2. polovině 19. století. Téma je nejprve zasazeno do společensko-historického kontextu a soudobé politické situace. Druhá část se zabývá pražskými spolky, Tělocvičnou jednotou Sokola Pražského a sokolskými slavnostmi. Tato část textu vychází především z analýzy článků a příspěvků časopisu Sokol (ročníky 1871 - 1895). Následující oddíl o společenském tanci se snaží zaostřit na formy volnočasových aktivit spojených s tancem v prostředí česky mluvící pražské společnosti v 2. polovině 19. století a charakterizuje oblíbené dobové společenské tance v souvislosti se společenským a kulturním životem. Jedna z posledních kapitol se věnuje vztahu významné české osobnosti zkoumané doby, Jana Nerudy, k tanci. Tyto pasáže se opírají o vybrané ukázky Nerudových textů, převzatých především z Národních Listů. Pokouší se tak doplnit obraz společenského tance o osobní reflexi výborného tanečníka, znalce a umělce. Klíčová slova: 2. polovina 19. století, Praha, česká společnost, společenský tanec, spolky, slavnosti, šibřinky.
Úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku věnujících se společenskému tanci
Jinochová, Tereza ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku věnujících se společenskému tanci. Úroveň pohybových schopností jsem testovala pomocí testové baterie Unifittest (6 - 60). Úroveň pohybových schopností dětí mladšího školního věku, které se věnují společenskému tanci, jsem porovnávala s úrovní pohybových schopností dětí mladšího školního věku, které se věnují sportu pouze v rámci školní tělesné výchovy. Testováním jsem zjišťovala změnu úrovně pohybových schopností dětí mladšího školního věku věnujících se společenskému tanci a dětí mladšího školního věku, které se věnují sportu pouze v rámci školní tělesné výchovy. V této práci dále zjišťuji druh a četnost dalších sportovních aktivit, kterým se děti ve svém volném čase pravidelně věnují. Empiricky zaměřená část dokládá, že děti mladšího školního věku, které navštěvují kroužek společenského tance, dosáhly většího zlepšení kondičních i koordinačních pohybových schopností. Největšího zlepšení dosáhly děti v testu flexibility. Na základě dotazníkového šetření jsem zjistila, že se děti mladšího školního věku, které nenavštěvují kroužek společenského tance, věnují ve svém volném čase nejčastěji fotbalu. KLÍČOVÁ SLOVA mladší školní věk, pohybové schopnosti, společenský tanec, tělesná výchova, Unifittest (6 - 60)
Faktory společenského tance působící na rozvoj partnerských vztahů
Vanek, Marián ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Vitošková, Veronika (oponent)
NÁZEV: Faktory společenského tance působící na rozvoj partnerských vztahů AUTOR: Marián Vanek KATEDRA: Psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PhDr. Vladimír Chrz, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá účinnými faktory společenského tance, které mají vliv na rozvoj partnerských vztahů. Zároveň je diskuzí o možné využitelnosti platformy společenského tance v párové terapii a poradenství. K určení účinných faktorů byly využity znalosti a zkušenosti profesionálních tanečních učitelů, s nimiž byly provedeny rozhovory metodou nestrukturovaného interview. Ke zvýšení kontroly validity a ilustraci tématu byl zároveň pořízen rozhovor s jedním manželským párem, který se společenskému tanci věnuje, a zúčastněné pozorování jejich tanečních lekcí. Teoretickým rámcem výzkumu je participativní paradigma a principy kvalitativního přístupu v psychologii. Rozhovory byly analyzovány metodou trojího kódování, čímž vznikly dva modely. První model znázorňuje 7 faktorů společenského tance působící na rozvoj partnerských vztahů, jedná se o mediaci tanečního učitele, trénink komunikace, nácvik řešení problémů, tělesnou rezonanci, společnou činnost, estetičnost a neutrální prostředí. Druhý model vychází z Vygotského pojetí mediované akce a ukazuje podobnosti a rozdíly v klíčových aspektech činnosti u párového poradenství a...
Současný a společenský tanec: odlišná taneční prostředí pohledem tanečníka a diváka
Slavíková, Petra ; Stavělová, Daniela (vedoucí práce) ; Halbich, Marek (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku neverbální komunikace prostřednictvím tance z perspektivy taneční antropologie. Jejím cílem je zanalyzovat taneční prostředí současného a společenského tance z pohledu tanečníků a diváků. Snahou je vytyčit rozdíly ve způsobu komunikace mezi těmito druhy tance prostřednictvím tanečních performancí a sledovat, jak tanec funguje jako prostředek "řeči", na jaké úrovni komunikace probíhá a jaké významy a sdělení v tanečním projevu nachází publikum. Na fenomén tance v jeho přirozeném prostředí je nahlíženo sémioticky jako na řeč v určitém kontextu. Metoda terénního výzkumu těchto prostředí tance se opírá o zúčastněné pozorování a polostrukturované rozhovory s tanečníky i diváky. Konkrétně je výzkum prováděn ve studiu Nová scéna - Lidé v pohybu v Praze, kde se vyučuje současný tanec, a v tanečním klubu Akcent Dobruška zaměřeném na společenský tanec. Klíčová slova: Antropologie tance, neverbální komunikace, současný tanec, společenský tanec, sémiotika, performance, publikum, význam.
Mediální obraz pořadu Star Dance a jeho dopad na veřejnost
Morávková, Pavlína ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Cílem bakalářské práce je vytvoření mediálního obrazu pořadu StarDance... Když hvězdy tančí ve vybraných tištěných médiích, na internetu a obrazovkách České televize a analyzovat jeho dopad na širokou veřejnost. Pořad StarDance je globální televizní formát odvysílaný ve více jak třiceti zemích světa. Zrodil se ve Velké Británii pod názvem Strictly Come Dancing. Česká televize zakoupila licenci k pořadu v roce 2006, kdy uvedla i první sezonu. Práce porovnává českou adaptaci pořadu s původní britskou verzí a s verzí polskou, vyzdvihuje rozdíly, jak v počtu vysílacích večerů a tanečních párů, tak v hodnocení soutěže porotou aj. Jedná se o zábavní taneční show, ve které proti sobě soutěží taneční páry složené z celebrity a profesionálního tanečníka či tanečnice. Tance, s nimiž soutěžící vystupují, spadají převážně do kategorie společenských tanců vyučovaných v tanečních kurzech pro mládež či dospělé. S kurzy společenského tance je úzce spjatý mediální obraz pořadu, ten především zkoumá, zdali StarDance rozšířil povědomí o společenském tanci a pomohl vzbudit zájem o taneční kurzy. Mezinárodně úspěšná televizní show není pouhým sobotním živým přenosem. Pořad svými reporty, rozhovory, fotografiemi a mnohým dalším roztančil, jak webové stránky, tak svůj profil na sociální síti Facebook. Jakým způsobem komunikuje...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.